جمیل عامل صادقی

نوشته ها ، فیلم ها ، آموزش و چند چیز کوچک دیگر

جمیل عامل صادقی

نوشته ها ، فیلم ها ، آموزش و چند چیز کوچک دیگر

۳ مطلب در مرداد ۱۳۹۵ ثبت شده است

اگر چه فیلمنامه نویسان حرفه ای اغلب فیلمنامه های موفقی می نویسند که متکی بر مطالعه ی بسیار درباره ی موضوعی خاص است ، اما شما باید اولین فیلمنامه کوتاه خود را بر اساس تجربه ی شخصی یا تجربه ی کسی که خوب می شناسید ، بنا کنید.

تجربه ای به کار برید که چیز جالبی در زندگی نشان دهد. از شخصیت و داستان شروع کنید و بگذارید که درونمایه از این دو ناشی شود. از درونمایه شروع نکنید و بعد دنبال شخصیت و داستان بروید.

شروع با درونمایه و بعد نگارش داستان معمولاً به سخنرانی نمایشی منجر می شود نه به تخیل باور پذیر مبتتی بر تجربه های برجسته از زندگی.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۹ مرداد ۹۵ ، ۲۳:۱۱
جمیل عامل صادقی

   

آندره مالرو می نویسد : در ایران فیلمی دیدم که در واقع هرگز ساخته نشده بود . گویا پخش کنندگان ایرانی صحنه هایی از فیلم های چارلی را به یکدیگر چسبانده و آنها را به صورت فیلمی بسیار طولانی در آورده بودند . مالرو می گوید در این فیلم اسطوره ی چاپلین در حالت ناب خود ظاهر گردید.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۳ مرداد ۹۵ ، ۲۰:۲۵
جمیل عامل صادقی

 

        جمیل عامل صادقی.JPG

گاهی دوربین با موضع گرفتن و حرکتهای خود از ما دعوت می کند که از دریچه چشم یک کاراکتر به  وقایع نگاه کنیم. کارگردانهایی هستند که به ندرت از نمای ذهنی استفاده می کنند (هاوارد هاکز، جان فورد، کنجی میزوگوچی، ژاک تاتی)، ولی دیگران (آلفرد هیچکاک، آلن رنه) همیشه آن را به کار می گیرند.

گاهی دوربین با موضع گرفتن و حرکتهای خود از ما دعوت می کند که از دریچه چشم یک کاراکتر به  وقایع نگاه کنیم . کارگردانهایی هستند که به ندرت از نمای ذهنی استفاده می کنند (هاوارد هاکز ، جان فورد ، کنجی میزوگوچی ، ژاک تاتی ) ، ولی دیگران ( آلفرد هیچکاک ، آلن رنه ) همیشه آن را به کار می گیرند.

۰ نظر موافقین ۱ مخالفین ۰ ۰۲ مرداد ۹۵ ، ۱۱:۵۹
جمیل عامل صادقی